Siin nüüd pildid Andy kasti valgustuse tegemisest. Kaan ise must PVC, sees alumiiniumraam. Kogu asi ühes tükis ja hingede peal tõstetav. On kuuldusi, et süsteemi juurde tulevad ka toetuseks-tõstmiseks amordid (seda tahaks näha). Kaane saamisloost ilmselt Andy ise jagab seletusi. Alumiiniumi keevitamisega oli probleeme, aga valmis ta selle sai.
Üldpilt hommikul laua peal, mille üle tegija harva rõõmustada oskab...
Kaane tagumine pool sellel pildil vasakul. See kaablikarbist U kujuline moodustis on mõeldud ventilatsioonikanaliks, mille sees on ka kaks 70W MH valgustit ja kõik ballastid ja ühendused. Luminofoortorud on T5 2*54w + 2*39w. Tundub väga hea lahendus selliste pirnide kaane all kasutamiseks. Oma eelmisel suurel akval oli mul sama skeem kaks aastat ilma probleemideta.
MH pirnid koos RX7 sokliga lähemalt. Vasakpoolne on kohandatud madalama reflektori jaoks, kinnitus 90 kraadi pööratud.
Enne T5 torude reflektorite paigaldamist läks PVC peale peegelfoolium, ainult reflektorite alla jäävale pinnale. Kuigipalju peaks see plastikut soojuse eest hoidma :
reflektori kinnitus:
reflektori ja toru klambri kinnitamiseks sama kruvi, pildil ei ole küll näha :
MH pirnide ees 2mm tavaline klaas. Klaasi kinnitamises 2+2 väikest plekist kõrva vasakul-paremal (samade kruvidega kinnitub veel reflektor). Pealtpoolt fikseerivad klaasi 4 laia peaga plekikruvi :
Õhu liikumine, mis samal ajal kaane alt niiskuse ära viib. Ventilaator käib 24/7 väga väikese kiirusega (12v ventilaator @5,5v). See on täiesti ok soojuse äraviimiseks:
Õhk peab liikuma MH peal ja all ka. Reflektori otsad on jäetud madalad, et reflektori ja klaasi vahelt soojus ära saada.
Kogu juhtmemajandus kaane ja aluse vahel on ühes kaablis, mida saab lihtsalt fikseerida termokahaneva isolatsiooniga (termoliimiga tugevam variant). Saba läheb õiges suunas ja ei tule teravat murdekohta.
Selle pildi keskel eriti tähtis asjandus:
Ventilaatori pöörlemise kontrolli moodul võiks see olla. Äärmiselt pidulik nimetus paari sabapidi kokkujoodetud jubina kohta. Sama hästi võiks see olla "mingi pusa, mis loodetavasti ei lase kaant päris ära sulada"
. Oluline asi tegelikult. Siin on kasutatud pöörlemisanduriga ventilaatorit (3 juhet taga sellel). Kui vent ei pöörle või jääb mistahes põhjusel seisma, katkeb MH lampide vooluahel ja midagi suuremat ei saa juhtuda. Kogu kaane jahutamiseks ongi see üks 120mm ventilaator.
Ma ei ole eriline turvafriik, aga MH annab päris terava soojuspunkti ja ilma kaitselülituseta ei või seda sellises keskkonnas omapead tööle jätta. Teine täiendav võimalus oleks veel reflektorite tagumisele küljele kinnitada termokaitse, mis siis samamoodi pirni välja lülib, kui jahutusega midagi valesti läheb. Kui see valgustus akva peale saab, mõõdame ära reflektori temperatuuri, saab teada, millise lävega kaitse tuleks valida.
Piltidel ei ole praegu veel kaane tagumise poole katet. Seda näeme edaspidi.