foorum.akvarist.ee

Akvaariumihuviliste kohtumispaik


Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]



 [ 19 postitust ]  1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 12:53 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 17, 2008 09:44
Postitusi: 208
Pildid: 3
Asukoht: Tallinn
Järgneva jutuga tahaksin osutada mõnedele kitsaskohtadele meil (Eestis) mõningate akvaristikaga kauplevate ettevõtete töös ja hinnapoliitikas. Antud arvamusega ei ole tahetud kedagi solvata ega reklaamida /maha teha, vaid väljendan oma subjektiivset arvamust. Vähemalt siiamaani oli minu arvamus JBL’i maaletoojatest tunduvalt parem (Sera ja Tetra maaletoojatega väga palju suhelnud ei ole aga need korrad kui seda on tulnud teha on olnud tunduvalt meeldivamad (ladudes on enamasti kaup olemas ja kui on vaja tellida siis tarne ajad ei ole väga pikad – max 4 nädalat) ja ei ole täheldanud effekti, et müüjatel/poodidel oleksid madalamad hinnad kui maaletoojal). Enamus edaspidiseid järeldusi on spekulatiivse iseloomuga ja ei pruugi vastata päris tõele aga sellise mulje jätab olukord Eesti JBL’i turul.
Nii siis asja juurde, esiteks hinnad – üli vägevalt varieeruvad. Näitena toon tõenäoliselt ühe enam levinud kalatoidu „JBL GoldPearls” 1 liitrine purk. Meie lugupeetud maaletoojatel maksab antud toode keskmiselt 240EEK. Kui nüüd aga pöörduda lemmiklooma kauplustesse, milledes kõrvalharuna müüakse ka akvaristikasse puutuvat, leiame antud toote hoopis hinnaga 185-190EEK (madalaim hind mida kohanud olen on 175 EEK). Millest selline hinnavahe (~20%)??? Miski pärast ei taha uskuda, et need lemmiklooma poed kauplevad kahjumiga, pigem paistab siit välja Eestile tüüpiline käitumismall „ratsa rikkaks” mis viib maaletoojate maine alla. Võrdluseks võib välja tuua veel euroopa net’i poodide keskmise hinna milleks on 200EEK. Eriti kuriooseid juhtumeid võib leida tehnika vallas kus hinna erinevused sama kauba osas kohalikul turul on kuni 1000EEK maaletoojate kahjuks, rääkimata net’i kaubandusest.
Teiseks – kauba valik ja tarneajad. On loomulik, et eksklusiivseid asju ladudes ei hoita aga keskmine tarne aeg meie maaletoojatel on 3 kuud juhul kui üldse jutule võetakse – „no tule tevas appi” – kust kaudu või mis planeedilt asju tarnitakse?
Kogu jutu mõte on lihtsalt selles, et nii palju kui ma ka ei sooviks Eestimaist ettevõtlust toetada oma ostudega, tehakse see mulle piisavalt keeruliseks ja kohati võimatuks. Seega kallid maaletoojad ei maksa „ülbeks” minna, sest endale „tarnijate” otsingutel olen jõudnud sinnamaani, et mõtekas on pikemalt etteplaneeritavad „kulumaterjalid” tellida mujalt (loe: väljaspoolt Eestit), soodsam hind ja lühem tarneaeg – seega kahjuks jääte minu rahast ilma, mida ei ole küll palju aga paarikümnest tuhandest kroonist aastas siiski.
Selline siis on hetkel „jaekliendi” arvamus olukorrast.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 01:28 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 19, 2008 10:57
Postitusi: 712
Asukoht: Tallinn
Meil kui JBL-i maaletoojal on Goldperls 1L hind nt. 180kr.

Tarneaeg võib olla pikem nende tootjate kaupadel, mida harvem tellitakse, nt. AquaMedic. Pika tarneaja tingib puhtalt nõudlus. On ju selge, et ei tasu tellida tootjalt kaupa nt. 500kr eest ning sageli on ka tootjatel minimaalsed summad, mille eest üldse tellida saab. See summa võib aga olla Eesti turu poole aasta nõudlus. JBL-i tarneajad kindlasti nii pikad ei ole, kuna kaup laekub keskmiselt 2-3 nädala tagant. Pikem tarneaeg saab olla siis vaid juhul, kui tootjal endal pole konkreetset kaupa pakkuda.

_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.ee
Kiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel irma@kalake.ee


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 03:28 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 17, 2008 09:44
Postitusi: 208
Pildid: 3
Asukoht: Tallinn
Jutukese kirjutamise ajal oli Kalakese hinnavõrdluseks võetud koduleheküljel olnud hind (240.-), mis praeguseks on ilmselt parandatud.

Tarne aegade teemast (kui juba konkreetse ettevõtja peale jutt läks), siis Kalakese puhul kehtib see osa lausest "juhul kui üldse jutule võetakse", sest kuidas muidu seletada olukorda kus olen korduvalt käinud poes (vabandust ei ole otseselt suhelnud kontoritöötajatega, seal võibolla teine suhtumine) ja küsinud ühte konkreetset seadet poole aasta jooksul ja seda mitte saanud. Alguses vähemalt tehti nägu, et võimalik klient pakub huvi (pandi kirja ja lubati teada anda kas ja millal oleks võimalik seda saada - paraku aga null vastust) kuid "loll" ja järjepidev nagu ma olen ei jätnud seda asja sinnapaika ja "tüütasin" müüjid vahelduva eduga edasi kuni lõpupoole (kui oli juba selge, et sealtpoolt mingit abi ei saa) sain sealt isegi väited, et sellist asja üldse ei toodeta.
Siinkohal au ja kiitus teisele JBL'i maaletoojale kelle abil sai "probleem" lahendatud nädalaga, sest tegu oli laokaubaga.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 04:56 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 08, 2010 06:35
Postitusi: 14
Asukoht: järvamaa
Lisan ka enda seiga.Läksin kalakese poodi ostma JBL CristalProfi e1500 olin eelnevalt küsinud meili teel hinda ja nii edasi kõik sobis! Seni kaua kui kohale jõutsin :) oli kaks müüjat ja üks klient peale minu kaupluses (vaatas kalu),müüjad pakkisid kaupa lahti minu pöördumise peale kassase vastati mulle "kohe" see kohe venis 20 min pikkuseks ootamiseks ja minu loobumisega läksin kõrval asuvasse poodi ja ostsin endale tetratec ex 1200 kuna lihtsalt ei viitsitud ootava kliendiga tegeleda.

_________________
250L vett


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 06:07 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 19, 2008 10:57
Postitusi: 712
Asukoht: Tallinn
mx kirjutas:
) sain sealt isegi väited, et sellist asja üldse ei toodeta.
Siinkohal au ja kiitus teisele JBL'i maaletoojale kelle abil sai "probleem" lahendatud nädalaga, sest tegu oli laokaubaga.


Antud juhul pole küsimus mitte tarneaegades üldiselt, vaid kommunikatsioonis. Oleme oma tellimuste ja klientide soovide kirjapanemise süsteemi konkreetsemaks muutnud ning loodetavasti selliseid asju tulevikus ei juhtu. kõige parem oleks muidui alati e-postindust kasutada, siis on kindel, et märk on maha jäänud, muidu võib juhtuda, et järgmise kliendi keerulisem küsimus viis eelmise oma müüja peast juba minema :). Millisest tootest muidu jutt käis?

Mis puutub aga hindadesse üldse, siis nt. JBL saadab kõikidele toodetele ka soovituslikud jaemüügihinnad. Sellesama Goldperls 1L soovituslikuks hinnaks on 250kr. Enamus tooteid ongi meil 20-25% soodsamad JBL soovituslikest hindadest (mis on ka siinset ostujõudu arvestades mõistlik). Samas tundub Saksa netipoe 200kr meie 180kr kõrval suisa röövimisena, arvestades elava poe ja netipoe ülalpidamiskulusid ning käivet.

_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.ee
Kiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel irma@kalake.ee


Viimati muutis kpl Kalake, Kolmapäev Mai 05, 2010 06:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 06:23 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 19, 2008 10:57
Postitusi: 712
Asukoht: Tallinn
httplg kirjutas:
Lisan ka enda seiga.Läksin kalakese poodi ostma JBL CristalProfi e1500 olin eelnevalt küsinud meili teel hinda ja nii edasi kõik sobis! Seni kaua kui kohale jõutsin :) oli kaks müüjat ja üks klient peale minu kaupluses (vaatas kalu),müüjad pakkisid kaupa lahti minu pöördumise peale kassase vastati mulle "kohe" see kohe venis 20 min pikkuseks ootamiseks ja minu loobumisega läksin kõrval asuvasse poodi ja ostsin endale tetratec ex 1200 kuna lihtsalt ei viitsitud ootava kliendiga tegeleda.


See on häbiväärne lugu küll, aga loodan siiralt, et müüjad suures kauba lahtipakkimise ähmis lihtsalt oma lubaduse unustasid (kui just sirge seljaga leti kõrval kõik see 20 min ei oodanud), mitte lihtsalt suhelda ei viitsinud :(.

_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.ee
Kiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel irma@kalake.ee


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 07:27 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 08, 2010 06:35
Postitusi: 14
Asukoht: järvamaa
Seisin leti kõrval ja seal samas maas seisis soovitud toote karp silmitsesin seda ja ei midagi ja kuna oli suht kiire ka endal siis loobusin ootamast.Soovitaks müüjatel hoolikam olla ei midagi muud :D Seekord läks nii,äkki teine kord läheb paremini

_________________
250L vett


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 08:33 
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Mär 31, 2004 09:53
Postitusi: 4271
Pildid: 1
Asukoht: Tartu
"Teine maaletooja" ütleb kommentaariks täpselt sama, mis kpl Kalake - tootjatel on tihti ette antud minimaalsed tellimiskogused, mis võib Eesti mastaabis ollagi seesama 3 kuu varu, millise intervalliga seda tellitakse. Juba Tallinna ja Tartu vahel on märgatav vahe - ühes 1/4 Eesti elanikkonnast, teises vaid 100 000 inimest. Ma mõistan pahameelt kliendi seisukohast, sest ma olen ka ise klient. Klient ei pruugi aga mõista ettevõtjat, kui ta pole ise ettevõtja.

Teema peaprobleemiks on hinnaerinevus, kui ma nüüd õigesti aru sain. Kui võtta võrdluseks toidukaubandus, siis võib märgata täpselt samasugust hindade erinevust - sai on ühes poes 4.90, teises 6.80, piim ühes poes 6.40, teises 9 krooni, forellikilo ühes poes 49.90 ja teises 119.90. Sealjuures võib forell olla odavam seal, kus piim on kallim. Mõnes toidupoes forelli ei müüdagi, sest ostjaskond forellile on olematu. Minagi ütleks hurraa, kui ühest poest saab kõik asjad üksiti kõige soodsamate hindadega, paraku ma tean, et seda ei juhtu. Hindade erinevuse ja kaupade saadavuse tingib 100 erinevat asjaolu ja seetõttu ongi iga ettevõte oma nägu. Nagu kpl Kalake ühes hiljutises teemas ütles, ei saa süüdistada äriettevõtet äriga tegelemises. Samamoodi ei saa süüdistada äriettevõtet selles, et ta ei aja äri samadel alustel nagu naaber.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 05, 2010 09:00 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 08, 2010 06:35
Postitusi: 14
Asukoht: järvamaa
See hinna poliitika ei ole mitte ainult eestis nii see on paljudel maadel nii ja meil klientidel on valiku võimalus,millisest poest ostame ja mis hinnaga. :D

_________________
250L vett


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 09:08 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 17, 2008 09:44
Postitusi: 208
Pildid: 3
Asukoht: Tallinn
No mis sa oskad kosta nii "põhjalike selgituste" kosta. Iseenesest on kõik enamvähem õige aga ..... Kuna olen ise enamvähem sama asjaga (maale toomisega, küll väheke teisel alal) kokkupuutunud siis julgen näidata nõrkadele kohtadele antud selgitustes.
Miinimum tellimiskogus ehk miinimum hind 1 tellimuse kohta - rakendub juhul kui tarnija maksab (kas või osaliselt) transpordi, vastasel korral (kui transpordi maksab tellija) üldjuhul min arve suurust ei rakendata, iseasi on kas 10 kroonist asja on mõtet 2000 krooni eest transportida. Teine aspekt asja juures on see kui usaldusväärne tundub partner - eeldan, et maaletoojad peaksid siiski olema usaldusväärsed - või arvan valesti?
Hindadest - tarnija saab hindu dikteerida / soovitada (st. variatsioon mingi % ulatuses) ainult sellisel juhul kui kasutatakse kaubanduses nii öelda "kaupluse pinna rendi põhimõtet", vastasel juhul kui kaup on välja ostetud puudub tarnijal hinnakujunduse osas sõnaõigus.
Nagu siin juba öeldud oli on ka mujal maades (mitte ainult meil)erinevate poodide vahel hinnavahe - nõus aga see hinnavahe ei ole 20 ja rohkem protsenti vaid jääb üldjuhul siiski kuni 10% piiresse (va nii nimetatud "staatuse poed").
Igaks juhuks seletan mida mõtlesin mõiste "soodsaim pakkumine ühest kohast" - see tähendab seda, et ei vaadata ühte konkreetset toodet ja selle hinna erinevust vaid tehakse valim ehk mingi toodete grupp ning vaadatakse lõpphinda (kõikide toodete summat) valiku kriteeriumiks osutub üldhinnas väikseima pakkumise teinu (tõenäoliselt minu viga, et ei viitsinud eelnevalt näites tuua rohkemate toodete hinnavõrdlusi ja võrrelda üldhindu).
Aga eks see ole iga ettevõtja enda asi kuidas ta äri ajab, ainult kahju et selle käigus unustatakse tõsiasi, et pideva/stabiilse raha voo toob sisse siiski püsiklient(did), mitte juhu ostjad/üksikostud = hetke kasum. Ärge siis unustage head vanasõna - "tasa sõuad kaugemale jõuad"


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 09:43 
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Mär 31, 2004 09:53
Postitusi: 4271
Pildid: 1
Asukoht: Tartu
mx, ma olen absoluutselt nõus sellega, et tehakse valim odavaima koondpakkumise järgi. Minu väljaütlemine põhineb puhtalt asjaolul, et antud juhul jääb mulle arusaamatuks, miks on selle valimi juures vajalik neile, kelle hinnapakkumine sulle ei sobi, lausa avalikus pöördumises (foorum, kui avalik ruum seda ju on) tulla ütlema, et "see pakkumine mulle ei sobi ja oma raha ma teile enam ei jäta" või küsida, kas kaupu tuuakse "teiselt planeedilt".

Mis puutub tarnesse, transporditasudesse ja muusse, siis ka see võib olla eri tarnijate puhul erinev. Siinkohal leian ma, et ühelgi ettevõttel ei ole kohustust põhjalikult seletada oma äri toimimise aluseid ja põhimõtteid, tarneaegade intervallide põhjuseid ja hinnakujunduspoliitikat. Las see jääb ettevõtte enda otsustada ja teada.

Mis puutub aga püsiklientidesse, siis see on meie jaoks väga oluline, et püsikliendid säiliksid. See tähendab seda, et kui Tartu püsikliendid saavad teatud koguse pealt teatud allahindlusprotsendi, siis me ei saa pakkuda Tallinna kliendile kaupu soodsamalt või väiksema koguse alusel allahindlusprotsendiga, vastasel juhul kaotame me oma kohalikud, väga pikaajalised püsikliendid.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 10:31 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 08, 2005 06:26
Postitusi: 3519
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tarneajad on ka minu meelest probleem. Akvaariumipoodides pole sellega kokku puutunud aga nt. elektroonika alal küll. Või siis mudelite juures. Pea kõiki asju tellitakse kusagilt ja aja järgi otsustades vist tõesti Päikesesüsteemi teisest äärest :(
Sel juhul aga pole enam erilist mõtet kodumaiseid müüjaid toetada, saan sama asja kätte kusagilt e-bay'st sama ajaga aga kordades odavamalt.
Ma usun, et ka akvaariumipoed võiksid klientide säilitamise nimel rohkem erinevat kaupa sees hoida.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 11:03 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 19, 2008 10:57
Postitusi: 712
Asukoht: Tallinn
mx kirjutas:
Miinimum tellimiskogus ehk miinimum hind 1 tellimuse kohta - rakendub juhul kui tarnija maksab (kas või osaliselt) transpordi, vastasel korral (kui transpordi maksab tellija) üldjuhul min arve suurust ei rakendata.


Rakendatakse küll ja oleme isegi suutnud nii mõnegi tootja miinimumkogused kõvasti vähemaks rääkida, viidates meie väiksele riigile. Küsimus ei ole transpordis, vaid logistikas üleüldse: tellimusega peab keegi tegelema, see vormistatakse, saadetakse edasi lattu, väljastatakse, pärast peab keegi tegelema intrastat aruandega jne. Suuremad firmad ongi seetõttu kehtestanud miinimumkogused, millega nad üldse tegelevad, vastasel juhul muutuks töömaht väga suureks.

Loomulikult on igasugused erijuhud ka võimalikud ja oleme teinekord mõnele tõelisele hädalisele tellinud mõne väikse jupi ka nõnda, et kokkuvõttes on selle ost meie jaoks müügihinnast kallimaks läinud koos transpordikuludega, aga päris igapäevaselt pole võimalik selliselt pikalt tegutseda.

Ning ma ei väitnud, et tootjad hindu dikteerivad, vaid saadavad soovitusliku jaehinna. See tähendab, et on mingi normaalne hinnavahemik, millega oleks mõistlik ja kasulik selle tootja kaupu müüa. Aga on ka tootjaid, kes soovivadki, et nende toodetel oleks sarnane hinnatase igal pool ja ütlevad, et nad lihtsalt ei müü enam edasimüüjale, kes pidevalt soovituslikust jaehinnast tunduvalt odavamalt müüb.
Ei ole välistatud, et kõik jaekaupmehed ei oskagi oma reaalseid kulusid õigesti arvutada ning mõningatel kaupadel ongi liigodavad hinnad. Rakendatakse vaid väga lihtsalt samasugust hinnapoliitikat kõikidele kaubagruppidele ilma põhjalikuma analüüsita.
Eks hinnakujundus ongi peen töö ja madal hind iseenesest ei pruugi ka pikaajaliselt edu tagada. Ei usugi, et ükski kaupmees hetkelisele kasumile rõhu paneb.

_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.ee
Kiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel irma@kalake.ee


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 11:19 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 17, 2008 09:44
Postitusi: 208
Pildid: 3
Asukoht: Tallinn
Palun vabandust kui ma kellegi isiklikke tundeid riivasin. See ei olnud üldse mõeldud kellegi konkreetselt (ega ka konkreetse ettevõtte) maine kahjustamiseks ega nii öelda "ära tegemiseks" (lihtsalt olen kohati järsu väljaütlemisega). Lihtsalt püüdsin anda tagasisidet kuidas üks keskmine klient oma mätta otsast asja näeb. Asja peamine eesmärk oli tagasiside kaudu juhtida tähelepanu, et võib olla on võimalik antud teenust (akvaristikaga seotut) parendada. Ja kui parendamine on võimalik siis arvan, et võidavad kõik - nii kliendid kui ka ettevõtted.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 06, 2010 11:23 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 19, 2008 10:57
Postitusi: 712
Asukoht: Tallinn
mx kirjutas:
Asja peamine eesmärk oli tagasiside kaudu juhtida tähelepanu, et võib olla on võimalik antud teenust (akvaristikaga seotut) parendada. Ja kui parendamine on võimalik siis arvan, et võidavad kõik - nii kliendid kui ka ettevõtted.


Seda kindlasti, paremaks on võimalik alati muutuda ja klientide kriitikast üritame ka reaalselt õppida ning muutuda, kui vähegi võimalik.

_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.ee
Kiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel irma@kalake.ee


Üles
 [ 19 postitust ]  1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

PHPBB Archiver