foorum.akvarist.ee

Akvaariumihuviliste kohtumispaik


Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]



 [ 20 postitust ]  1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: AGA reduktori soovitused
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 04, 2007 05:01 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Nov 02, 2007 12:20
Postitusi: 803
Asukoht: Tartu
Tere! Plaan on siis CO2 käima panna. Balloon 10kg olemas ja siinkohal tahaksin saada soovitusi sellele balloonile sobiva AGA reduktori leidmisel. Tahaks teada reduktori marki (tüüpi) mis sobiks akva co2 gaasitamiseks oma reguleerimistäpsuse ja muudelt parameetritelt.

_________________
1000 liitrine - /viewtopic.php ... sc&start=0


Viimati muutis MARKO, Kolmapäev Dets 05, 2007 12:42, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Teema pealkiri: reduktor
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 04, 2007 08:44 
Akvarist

Liitunud: Pühapäev Okt 29, 2006 02:06
Postitusi: 76
Asukoht: Paikuse/Pärnu
810eek oli kõige odavam - hiljuti ostsin. Arvel on nimetuseks Dincontrol vooreg. CO2. Mulli saab reguleerida ilma nõelventiilita.


Üles
 Teema pealkiri: Reduktor
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 04, 2007 09:18 
Akvarist

Liitunud: Teisipäev Aug 23, 2005 11:45
Postitusi: 187
Asukoht: Tartu-Riia
Minul on AGA Fixcontrol. Oli vist ca. 750 EEK. Aga mingi otsejooksuga akvasse küll ei soovita, mingi magnetklapp peaks ikka vahel olema.

_________________
500 liitrit, 16x39W(T5), Eheim II2028+2128, Tunze pinnaseküte, Sander pH kontroll. Temp 28-29C, gh-2, kh-2, ph 6,3, CO2, väetamine ja söötmine automatiseeritud.
Põhirõhk taimedel, aga mõni kala on muidugi ka.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 04, 2007 10:45 
Akvarist

Liitunud: Pühapäev Okt 29, 2006 02:06
Postitusi: 76
Asukoht: Paikuse/Pärnu
:shock:
Tsiteeri:
ballooni tühjenedes rõhk muutub ja ühel hetkel jookseb kogu ballooni lõpp mulinal kasti


Seda ei osanud küll karta, et voolukruvi rõhu langedes rohkem gaasi peale annab.
Mul Eheimi reaktor ja sellel tagasivoolukaitse avaldab gaasile päris kena vastupanu. Äkki on sellest abi?
Proovisin Tartu mnt. ostetud plastkraani aga see lekib. Lauterist ostetud pronks kolmikkraan aga on kehvalt regullitav. :(


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 04, 2007 11:12 
Akvarist

Liitunud: Teisipäev Dets 30, 2003 12:49
Postitusi: 124
Asukoht: Rakvere
kui võtta eraldi nõelventiiliga AGA reduktor siis saab ka ilma plastikraanita hakkama, kuid soovitan ikkagi seda kasutada,
põhiline, et rõhuga ei reguleerita mulli tihedust!!!


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 12:26 
Akvarist

Liitunud: Pühapäev Nov 26, 2006 02:07
Postitusi: 90
Asukoht: Tallinn
see AGA regulaator kahe kraaniga on suht jama jah. Mul paar korda oli kogu kupatus siruli ja ühel korral ka kadudega kalade osas.
Liiga tundlik ja üllatab mõnikord. Paaril korral juhtus keegi kogemata peale ja päästis ära. Lisakraan soovituslik seega.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 01:04 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Nov 02, 2007 12:20
Postitusi: 803
Asukoht: Tartu
Tänud! :) Tore, et nii palju arvamusi päeva jooksul kogunes. Samas kogunes ka mulle küsimusi. Ok, oletame, et ostan reduktoriks selle Dincontrol vooreg'i või Aga Fixcontrol'i. On see esimene siis nõelventiiliga ja teine ilma? ...olgu kuidas tahes, sain aru, et eraldi reguleerimiskraan on vajalik..., sest rõhuga mulli ei reguleeri, kas seda kraani saab siis akvapoodidest?
Niisiis veel, kas peale seda kraani läheb tagasivooluklapp, siis magnetklapp ja siis reaktorisse ja seal juba miskitpidi hakkab mull lahustuma ja jõuab vette? Kas see magnetklapp on ühendatud ka taimeriga, et ööseks co2 välja lülitada?
P.S. Kui tunduvad lollid küsimused, siis vabandan. Minu viimase akva ajal ei olnud mingeid filtreid, co2'd, veetestreid ega ka soojenduspulki eriti mitte...aint kast, vesi, kruus, kivid, taimed, kalad ja mullitaja :D. Aga lahe sellegipoolest!

_________________
1000 liitrine - /viewtopic.php ... sc&start=0


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 02:10 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 08, 2005 02:27
Postitusi: 475
Asukoht: Pärnu
Reduktoriga ei saa mulli tihedust reguleerida, see on päris selge.

Reduktori väljundit ei tohiks ka koos nõelklapiga töötades keerata madalamaks, kui 1bar. Alla selle on suur oht, et ballooni tühjenedes redukror enam ei hoia ettenantud rõhku ja gaasi pealevool suureneb.
Nõelklapp on peenike mehhanismus ja sellegi poolest toimub reguleerimine esimese 1/2 pöörde peal, vähemalt Papillon´i nõelklapil on nii.

Tagasivoolukapp otseselt asja töötamist ei mõjuta, see on turvaelement, et vesi akvaariumist tagasi ei voolaks, kui co2 vooliku ots millegipärast lahti on jäänud või tulnud. Tagasivooluklapp peaks olema viimane jupp enne akvaariumit.

Magnetklappi ei ole mõtet taimeriga ühendada, see ei anna midagi vajalikku juurde. Võib ühendada, aga ei ole vajalik. See tähendab, et sel põhjusel magnetklappi ostma minna ei ole tarvis. Loogiline tundub küll, et taimed ilma valguseta ei tarbi co2(sel ajal taimed eraldavad ka ise vette co2) ja oleks nagu vajalik see siis välja lülitada, et pH hommikuks liiga madalale ei langeks, tegelikult küsimust selles ei ole ja selles ulatuses pH kõikumine ei sega kedagi.

Magnetklapp koos Ph kontrolleriga on tunduvalt huvitavam kooslus, ja see juba töötab "päriselt", hoiab vee Ph ühtlasena. Seal on magnetklapil oluline osa täita.

co2 lahustamine vees tuleks nii korraldada, et kadu väike oleks. Kõik, mis akvaariumisse läheb, peaks ka ära lahustuma.

_________________
430L


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 11:24 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Dets 29, 2003 12:21
Postitusi: 5555
Pildid: 6
Asukoht: Harjumaa, Kangru
käpik kirjutas:
Magnetklappi ei ole mõtet taimeriga ühendada, see ei anna midagi vajalikku juurde. Võib ühendada, aga ei ole vajalik. See tähendab, et sel põhjusel magnetklappi ostma minna ei ole tarvis. Loogiline tundub küll, et taimed ilma valguseta ei tarbi co2(sel ajal taimed eraldavad ka ise vette co2) ja oleks nagu vajalik see siis välja lülitada, et pH hommikuks liiga madalale ei langeks, tegelikult küsimust selles ei ole ja selles ulatuses pH kõikumine ei sega kedagi.

Minu teada on siin kaks veidi vastakat arusaama ning levinum on siiski see et parem on CO2 ööseks mitte kinni keerata. Ei viitsi pikalt seletama hakata miks nii, kel on huvi võib lähemalt lugeda ntx siit.
käpik kirjutas:
Magnetklapp koos Ph kontrolleriga on tunduvalt huvitavam kooslus, ja see juba töötab "päriselt", hoiab vee Ph ühtlasena. Seal on magnetklapil oluline osa täita.

Huvitavam on see kindlasti, kuid sellega kaasnevad omad hädad - kui see automaatika mingil põhjusel ei toimi (on teatud juhud kus andur ei saa mõõtmisega hästi hakkama, samuti on vaja riista aeg-ajalt kalibreerida ja andurit välja vahetada, solenoid võib nässu minna ja avatuks jääda jms.) siis võivad tagajärjed olla tõsised, lisaks automaatika annab ebaühtlasema tulemuse kuna toimib sisse-välja lülitumine mingite nivoode piires kuid ilma automaatikata on lisamine ühtlane. Samas käsitsi paika keeratud CO2 lisamine toimib stabiilselt ja lollikindlalt - muidugi kui rõhk langeb väga alla siis kehvem kooslus võib gaseeritud vett küll teha.
Sel teemal veel lugemist leiab siit, väike tsitaadike inglise keele oskajatele:
My point is if you have $ burn it's fine. Fish don't care, plants don't either. But I have both and see little if any difference in actual pH ranges(the controller experieces lag times) so why blow another 100+$ and 40-90$ for a solinoid and have a more complex set up that is set to over dose if your controls are messed up by some accident, even if rare?


Üles
 Teema pealkiri: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 05:43 
Akvarist

Liitunud: Teisipäev Aug 23, 2005 11:45
Postitusi: 187
Asukoht: Tartu-Riia
Kuna mul on täiskomplekt kasutuses, siis võtaks ka pisut sõna.
Minu meelest vähemalt rohke taimemassiga kasti puhul küll hea mõte pole, et CO2 ka öösel peale siriseb, eriti kui kalu ka veel üksjagu on. Mul on kh ja gk mõlemad ca.2 ja ph soovitud taseme olen 6,2 peale reguleerinud. Siis kontroller elab oma elu ja reaalselt tiksub tase siis 6,15 ja 6,25 vahel. Praktikas näeb see välja nii, et umbes iga 45 min. tagant avaneb soleneoid umbes 10 minutks ja nii kogu valge aja ja kõik on vägev, taimed kasvavad ja fotosüntees mühiseb. Kui pime aeg saabub, siis taimede-kalade koostöös hakkb ph tase kiiresti langema. Selle kompenseerimiseks tuksub mul terve öö õhupump ja ph tase langeb sellegipoolest ca. 5,85`ni. Kui lisaõhku taga poleks, siis oleks ph langus igal juhul kaladele surmava tasemeni.
Pisemas kastis on pärmi CO, mis kogu aeg taga ja seal on samuti igaks juhuks üks pisike kompressor taimeri pealt öötundideks.
Reinu väitele vastupidiselt seda küll karta pole, et solenoid saaks rikki minnes avatud asendisse jääda. Solenoidid on lollikindla ehitusega ja nende normaalasend ongi suletud. Kui impulss tuleb peale, siis magnet tõmbab klapi lahti ja kui impulsss kaob, siis tõmbab vedru klapi kinni tagasi. Solenoid saabki vaid sedapidi rikki minna, et ta enam avaneda ei taha, kui mähis näiteks läbi põleb.
Käpiku jutule täienduseks Co täieliku lahustumise teemal. Olen neid variante proovinud erinavaid. Alustasin erinevate mulliredelitega ja ega nad ikka väga head pole, võtavad palju ruumi ja ega mull ikka täielikult ei lahustu. Siis proovisin erinevaid õhukivisid ja puust tehtud olid päris head. Alguses andsid kena pisikese mullirea, aga aja jooksul vees ligunedes tundub, et nende struktuur muutub ebaühtlaseks ja siis pressib kogu gaasi ühest suurimast avast suurte mullidena välja ja silmapaistev osa gaasist läheb raisku. Viimane valik, millele pidama jäin oli JBL keraamiline õhukivi koodiga JBL6145000. See on absoluutselt parim seniproovitutest. Imepeenike mullivihm, mis juba 2/3 akva kõrguse pealt on pea täielikult lahustunud. Samas ei võta ruumi ka , vooliku saab hoopis pinnase sisse ära peita jne.
Samas muidugi eks see täielik automaatsüsteem üks kallis luksusasi ole.
Lihtsalt väga mugav kasutada. Teoreetiliselt tuleb käsipidi juurde minna vaid siis kui vaja uut gaasi tooma minna. Minu 13 kg. mahuti puhul siis 10-11 kuu tagant. Ei ole vaja tarretist pudelitesse valmis villida, pärmi ja veega solistada jne. Samas mu 80 liitrises purgis on kõik lahendatud lihtsate koduste vahenditega ja samuti toimib kõik laitmatult.
Taimedele on ju tegelikult kama mismoodi se CO2 sinna vette jõuab.

_________________
500 liitrit, 16x39W(T5), Eheim II2028+2128, Tunze pinnaseküte, Sander pH kontroll. Temp 28-29C, gh-2, kh-2, ph 6,3, CO2, väetamine ja söötmine automatiseeritud.
Põhirõhk taimedel, aga mõni kala on muidugi ka.


Üles
 Teema pealkiri: Re: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 06:02 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Dets 29, 2003 12:21
Postitusi: 5555
Pildid: 6
Asukoht: Harjumaa, Kangru
Erwin kirjutas:
Kui pime aeg saabub, siis taimede-kalade koostöös hakkb ph tase kiiresti langema. Selle kompenseerimiseks tuksub mul terve öö õhupump ja ph tase langeb sellegipoolest ca. 5,85`ni. Kui lisaõhku taga poleks, siis oleks ph langus igal juhul kaladele surmava tasemeni.

Jah, see jäi kirjutamata et kui PH tase öösel liialt langeb siis soovitataksegi õhupumpa kasutada.


Üles
 Teema pealkiri: Re: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 07:49 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Nov 02, 2007 12:20
Postitusi: 803
Asukoht: Tartu
Tänan. Teemast on saamas järjekordne väga informatiivne arutelu. Eks tuleb nüüd otsustada ja välja noppida enda kasti jaoks sobivaim variant. Murettekitav on minu akva juures ph ja karedused. ph8, gh 15 ja kh11 ei sobi minu kasti elanikega, seetõttu ongi see co2 teema suhteliselt kiireloomuline. Kiirelooluliselt saaks kokku panna vist mingi lihtsama süsteemi aga automaatkontrolliga seadmeid vist lambist võtta ei olegi. Vähemalt Tartus mitte.

Erwin kirjutas:
reaalselt tiksub tase siis 6,15 ja 6,25 vahel. Praktikas näeb see välja nii, et umbes iga 45 min. tagant avaneb soleneoid umbes 10 minutks ja nii kogu valge aja ja kõik on vägev, taimed kasvavad ja fotosüntees mühiseb. Kui pime aeg saabub, siis taimede-kalade koostöös hakkb ph tase kiiresti langema. Selle kompenseerimiseks tuksub mul terve öö õhupump ja ph tase langeb sellegipoolest ca. 5,85`ni.


Tahtsin küsida, et kas selline ph kõikumine ikka kaladele hea on? Kas sellist kõikumist saab kuidagi ka ära hoida. Mõtlen selle öise ja päevase taseme vahe. Ehk on ka kellelgi veel soovitusi teatud seadmete ostmise või tellimise koha pealt?

_________________
1000 liitrine - /viewtopic.php ... sc&start=0


Üles
 Teema pealkiri: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 08:56 
Akvarist

Liitunud: Teisipäev Aug 23, 2005 11:45
Postitusi: 187
Asukoht: Tartu-Riia
Ma usun, et sellist öise-päevase taseme vahet tuleb ette ka looduses. Kasvõi Eestis madalates rohketoitelistes veekogudes, suvel ja taimekasvu kõrgperioodil. Ma ei arve et, siin midagi väga hullu on.

_________________
500 liitrit, 16x39W(T5), Eheim II2028+2128, Tunze pinnaseküte, Sander pH kontroll. Temp 28-29C, gh-2, kh-2, ph 6,3, CO2, väetamine ja söötmine automatiseeritud.
Põhirõhk taimedel, aga mõni kala on muidugi ka.


Üles
 Teema pealkiri: Re: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 09:14 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Nov 09, 2004 05:56
Postitusi: 728
Asukoht: Tallinn
Erwin kirjutas:
Reinu väitele vastupidiselt seda küll karta pole, et solenoid saaks rikki minnes avatud asendisse jääda. Solenoidid on lollikindla ehitusega ja nende normaalasend ongi suletud.
Vat siin on asja juures väike konks. Solenoidklappe on olemas nii üht kui teist varianti. Akvaristika poodides vast müüakse jah seda suletud varianti kuid kui nüüd soetada see kusagilt mujalt allikast siis tuleks müüale kindlalt rõhutada.et norm.asend ikka lahtine oleks.

_________________
www.basset.ee


Üles
 Teema pealkiri: PH
PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 05, 2007 09:33 
Akvarist

Liitunud: Teisipäev Aug 23, 2005 11:45
Postitusi: 187
Asukoht: Tartu-Riia
Võib-olla, et on ka vastupidise ehitusega klappe mingiteks erijuhtudeks, aga mulle küll ei meenu, et olek mõnda sellist ise kohanud. Olen ise pneumoäriga seotud. Suletud printsiibi tingib juba see, et igasugune kokkusurutud gaasiline aine on tegelikult puhas raha ja tööstuses püütakse tagada olukord kus ka mistahes rikke korral süsteem sulguks ja see puhas raha lihtsalt minema ei vuhiseks. Seega reeglina kasutatakse surve all olevat gaasi ainult reaalse töö tegemiseks. Seega peavad ka trassid, ka akva CO voolikud-ühendused korralikud olema. Näiteks 10 bar surve juures on 1 mm2 lekke kompenseerimiseks vaja 0,37 kW võimsusega kompressorit.
Aga nüüd läks algsest teemast juba üsna kõrvale. Sorry!

_________________
500 liitrit, 16x39W(T5), Eheim II2028+2128, Tunze pinnaseküte, Sander pH kontroll. Temp 28-29C, gh-2, kh-2, ph 6,3, CO2, väetamine ja söötmine automatiseeritud.
Põhirõhk taimedel, aga mõni kala on muidugi ka.


Üles
 [ 20 postitust ]  1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

PHPBB Archiver