foorum.akvarist.ee

Akvaariumihuviliste kohtumispaik


Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]



 [ 18 postitust ]  1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tüütu vetikaline
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 16, 2008 08:35 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Dets 02, 2005 03:24
Postitusi: 76
Asukoht: Jälgimäe
Püüdsin kasutada otsingut, kuid ei tundnud siiki oma vetikat ära ja seepärast paluks abi ja ehk ka lahendust kuidas sellest tüütust tegelasest lahti saada. Vetikas ise on roheline, taimedelt ja pinnaselt kergesti eemalduv, kuid väga kiire pealekasvuga. Pärast puhastust on ta kolmandal päeval üsna jõuliselt tagasi.
Tegin ka vee teste ja tulemusteks sain: KH - 7; GH - 13; FE - 0,1; PH > 7,6 (jäi testi skaalalt välja) ja No3 = 0.
Akvaarium on käinud umbes pool aastat. Nädala on sees tiksunud pärmi CO2, mis Ph-d ei alandanud minule märgatavalt.
Filtriks on EHEIM ECCO 2234, välissoojendus, viis peotäit taimi ja kaladeks umbes 14 mõõksaba. Valgustust on 3x18W mis põleb 4h +7h päevas.
Tegin ka mõned pildid vetikast:

http://img147.imageshack.us/img147/6617/dsc00829fo2.jpg - see vetikas on meil olnud juba paar kuud. See ongi see mida eelpool kirjeldasin.
http://img527.imageshack.us/my.php?imag ... 830px0.jpg - see on täiesti uus nähtus, märkasin esimest korda neli päeva tagasi.

Tänan juba ette igasuguse asjaliku nõuande eest.

_________________
128l effect line mõõksabade ja neoonidega, seltsiks SAE.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 16, 2008 09:21 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Mai 21, 2007 03:13
Postitusi: 966
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe/ Pärnu
esimesel pildil on BGA (blue-green algae ehk eestikeeli sinivetikas). polegi tegelikult tegemist vetikaga vaid fotosünteetilise bakteriga (tsüaanobakter), suhteliselt tüütu tegelane on. Seda rõvedust soosivad madal nitraat, halb vee tsirkulatsioon...(need pole kindlasti ainukesed põhjustajad)
Hästi saab sellest lahti pimendamise teel (omad kogemused).. Parandada tuleks vee ringlust, suurendada NO3 taset vees

Inglisekeelne link: http://www.aquatic-eden.com/2006/10/blu ... e-bga.html

***sorry, pole merebioloog :D, parandused tehtud***

_________________
15l Nano


Viimati muutis -Karl-, Reede Okt 17, 2008 07:43, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 16, 2008 09:45 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Veebr 17, 2005 10:19
Postitusi: 930
Pildid: 0
Asukoht: Tallinn
BGA on eesti keeles ikka lihtsalt sinivetikas (või siis tsüaanobakter :)), aga muid Karli jutt üldiselt õige.
Teisel pildil peaks olema staghorn, selle kohta leiad ka otsingust midagi. Minul on ta paar korda vohama hakanud selle peale, et valgus on liiga pikalt sees. Tööl olevas akvaariumis jäi taimer sisse ja kuna keegi kaks nädalat ületunde ei teinud, siis keegi ei teadnud et valgus oli 24h sisse lülitatud.

_________________
"Eestikeelsed kalanimed massidesse" projekt
Minu akvaariumid


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 17, 2008 09:56 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Veebr 16, 2006 12:08
Postitusi: 487
Asukoht: Tallinn/Tartu
http://www.theplantedtank.co.uk/algae.htm

Suht üldine värk sellel lingil. Ingliskeelne kahjuks, aga annab piisavalt hea ülevaate erinevatest vetikatest.

_________________
Got to choose!


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 17, 2008 11:11 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 22, 2004 08:05
Postitusi: 585
Asukoht: Tartu
Sinivetika elutegevust soosib ka liiga suur valede orgaaniliste ühendite hulk vees, niiet vaata, et sul akvaariumis midagi liigselt ei mädaneks (mõni känd näiteks). Pimendamine võtab ta maha aga kui põhjust ei kõrvalda, siis tuleb ta sama kiirelt tagasi, kui kadus. Orgaanika eemaldamiseks veest võid panna filtrisse ka vetikaga võitlemise ajaks aktiivsöe klotsi. NO3-me taseme tõstmine aitab asjale kaasa aga enda kogemusest lähtuvalt kardan, et ainult sellest jääb väheks. Btw, kui see vetik surema hakkab, siis eraldub vette omajagu saasta, osaliselt ka mürgist, mis tuleks veevahetuste ja filtreerimisega eemaldada. Oletan, et kui vees on rohkem hapnikku, siis soodustab see aeroobsete bakterite tegevust, kes lagundavad orgaanilisi ühendeid ja konkureerivad seega sinivetikaga.

_________________
54L kollaseid tigusid roheluses


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 17, 2008 11:05 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Dets 02, 2005 03:24
Postitusi: 76
Asukoht: Jälgimäe
suured tänud nõuannete eest. Võtan siis algatuseks pimenduse ette.

_________________
128l effect line mõõksabade ja neoonidega, seltsiks SAE.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 30, 2008 08:43 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Dets 02, 2005 03:24
Postitusi: 76
Asukoht: Jälgimäe
Nonii - sai see pimendus siis tehtud. Üritasin käituda nagu õpetus ette näeb. Puhastasin võimalikult palju vetikast käsitsi välja, tegin 30% veevahetuse - ja pimendust 4 ööpäeva. Sai akvast välja visatud ka 1 kodukootud juuriaks, mida pidasin võimalikuks kurja juureks. Kui akva avasin oli vetikas justkui läinud, küll aga hõljus vees pisikesi..... kriipsukesi. (nagu väikeseid vetikarükikesi - mida on jäänud nüüd päevadega vähemaks. ) Peale pimendust tegin taas 30% veevahetuse - ja jäin põnevusega ootele.
NO3e taset ei oska kodusel moel aga kuidagi tõsta - kalakese poes pakuti mulle mingit väetist, kus pidi olema vist mingit ühendid, mis pidi hea olema (ei mäleta kahjuks mis väetist) - jäin umbusklikuks ja esialgu seda ei soetanud. Teine nõuanne sealt oli - et toida kalu rohkem. Ka seda ei julgenud järgida.
Nüüd on möödunud vaevu nädal ja akvaarium taaskord nukras seisus. Ei oskagi seisukohta võtta, kas tuli seesamune ollus tagasi? Ei piisanud pimendusest 4ks päevast? Filter peaks korras olema, muud ka ei oska muuta.
Olukord näeb välja selline:
ja katsudes meenutab eelnevat olukorda :(
On ehk häid nõuandeid?

http://img366.imageshack.us/my.php?imag ... 847zx2.jpg

_________________
128l effect line mõõksabade ja neoonidega, seltsiks SAE.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 30, 2008 09:26 
Moderator

Liitunud: Kolmapäev Jaan 25, 2006 01:18
Postitusi: 705
Pildid: 10
Asukoht: Tallinn
Kui ph on 8 juures või rohkem, siis ei taha paljud taimed enam kasvada.
Mis taimed sul sellest kastis üldse on? Kui enamus aeglase kasvuga, siis nad ei jõua vetikast kiiremini toitaineid omastada.

Samamoodi võib vetika kasvu soodustada vale spektriga valgustus

Spekulatsioon: tegid küll pimendamist ja vetik akvas suri, aga filtris elas edasi ja nüüd koliski jälle paremate tingimuste juurde tagasi


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 30, 2008 09:45 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Jaan 07, 2008 05:53
Postitusi: 31
Asukoht: Tartu
See teine näeb välja nagu staghorn või fuzz algae
Rohkem võid lugeda ja abi saada:
http://www.plantgeek.com/article_viewer.php?id=9
http://www.aquahobby.com/articles/e_freshwater_algae.php


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 04, 2008 01:46 
Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2005 04:43
Postitusi: 1165
Pildid: 6
Asukoht: Kuressaare
Lisan siia lingi lugemiseks:
http://www.xs4all.nl/~buddendo/aquarium ... ld_eng.htm

Kui suudad neid nõuandeid järgida ja hoida NO3 ja PO4 suhte vajalikul tasemel ei tohiks BGA'ga probleeme olla. Praegusel juhul on sul NO3 nullis ja kui sinu akvas on vähegi midagi, mis tekitab PO4, siis on BGA kohe kohal.

Kivi spekulatsiooni koha pealt niipalju, et kui pimendus tappis vetika akvas, siis kas filtris oli valgustus, et ta seal võis ellu jääda :?

_________________
240L, Molly'd, Neoonid, Rasboorad, Ludwigia Repens , Crypt. Wendtii 'Mi Oya', Anubia Barteri


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 04, 2008 02:12 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 22, 2004 08:05
Postitusi: 585
Asukoht: Tartu
Ma pakuks, et kuna vetik tagasi tuli, siis probleemi algne põhjus pole kõrvaldatud ja olukord vetikale endiselt soodne. See redfield-ratio on tore teadmine, aga samas üsna kasutu kodustes tingimustes, sest hobi-testitega pole seda võimalik piisava täpsusega määrata. Võid proovida muidugi NO3-me üle doseerida, aga ega teised vetika vormid meeldivamad pole. Minul ei andnud NO3/PO4-jaga mängimine üldiselt mingeid positiivseid tulemusi. Samuti ei maksa arvata, et pimendamine vetika täielikult ära tapab, vetika spoorid, või mille iganes abil nad levivad, jäävad kindlasti vette uut võimalust ootama ja soodsates tingimustes puhkevad pea õide. Samas, ebasoodsates tingimustes võib BGA mitu nädalat kusagil lehevarjus kössitada enne vaikset hääbumist.

Soovitaks taimede kasvule rõhku panna, korralikult kasvavad taimed mõjutavad keskonda endale soodsas suunas, st eritavat vette teatud kemikaale, mis teisi eluvorme, k.a vetikat, pärsivad. Kalaotidust saab varem või hiljem väetis taimedele (kui seda just enne sifoonimisega ei eemalda), niiet see võiks abiks olla. Samuti veevahetuste korral siis võiks põhja vähem sifoonida. Lisa kiirekasvulisi taimi aga arvesta, et nad vajavad kasvamiseks ka toitu (NPK, CO2 jne), seega nende lihtsalt
maha istutaime ei aita, nad surevad sul nälga seal. Mina paneks nad ajutiselt koos mullaga lillepotti ja siis akvaariumi. Ei näe ehk kõige kenam välja aga kindla peale on tulemus parem, kui vohav BGA.

_________________
54L kollaseid tigusid roheluses


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 04, 2008 11:37 
Moderator

Liitunud: Kolmapäev Jaan 25, 2006 01:18
Postitusi: 705
Pildid: 10
Asukoht: Tallinn
Pets kirjutas:

Kivi spekulatsiooni koha pealt niipalju, et kui pimendus tappis vetika akvas, siis kas filtris oli valgustus, et ta seal võis ellu jääda :?


Kui välisfilter toa nurgas, kas siis Eheimi plastpurk valgust sisse ei lasegi?


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 06, 2008 12:21 
Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2005 04:43
Postitusi: 1165
Pildid: 6
Asukoht: Kuressaare
Seda'nd muidugi, et sina kivi tead kõige paremini, kas MeeliP filter on kapis, põrandal, akva taga või nurgas.


To tv: Et Redfield-Ratio kalkulaatoriga töötada, on täiesti piisav omandada tavalised JBL, Tropic Marine või Sera vastavad testid. (5in1 teste ei loe tavaliste hulka). Kuna olen seda aastaid kasutanud, ei pea seda kuidagi kasutuks.

_________________
240L, Molly'd, Neoonid, Rasboorad, Ludwigia Repens , Crypt. Wendtii 'Mi Oya', Anubia Barteri


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 06, 2008 12:24 
Akvarist

Liitunud: Esmaspäev Mär 22, 2004 08:05
Postitusi: 585
Asukoht: Tartu
Natuke metroloogiat: Nende testide täpsus on ebapiisav redfield-ratio määramiseks (vähemalt kasutdades nendega kaasas olevat värvus kaarti). Eraldi võttes pole nende täpsusel midagi viga, kuid arvutustes kasutamiseks on need testid kaugelt liiga ebatäpsed. Nendega määratud redfield-ratio määramatus on 95% usaldusnivool kusgail 80% kanti. Seega, see ratio võib sul olla sobiva väärtusega, aga võib väga vabalt olla ka täiesti mööda.

Näide: mõõdad NO3-meks 25 mg/l (vahemikud 10-25-50) ja PO4-jaks 1 mg/l (vahemikud 0,5 - 1 - 2). Redfield ratio = 25/1 = 25, mis on igati ok. Kasutades labori teste saame aga, et NO3-me kontsentratsioon on 20 (täpsusega 1mg/l) ja PO4-ja kontsentratsioon 1,5 (täpsusega 0,1). Sellisel juhul on Redfield ratio = 20/1,5 = 13,3, mis on juba ideaalist üsna kaugel.

Asja tuum on selles, et midagi mõõtes ei määra me tegelikult mitte täpset väärtust, vaid vahemiku, milles antud väärtus asub (teatud tõenäosusega, mida nimetatakse siis vahemiku usaldusnivooks). Hobi-testidel on see vahemik väga suur. Veelgi enam, redfield ratio arvutamise puhul on pandud kaks suhteliset ebatäpset asja kokku ja seega tulemuse määramatus suurem sisaldades kõigi algandmete ebatäpsusi.

Sama teooria kehtib ka CO2-e määramise kohta pH ja kH järgi, aga sellisel juhul on määramatus 95% usaldusnivool kusagil 50% (kH täpsusega 0,5 dKh ja pH täpsusega 0,2 ühikut), mis on akvaariumi jaoks täiesti piisav.

Kuna hobitestid on laboritestide odavad koopiad, siis teoorias (oli plaan ise katsetada, aga ei ole mahti saanud) on võimalik hobitestide täpsust tõsta ja kasutada lugemi saamiseks värvuskaala asemel DIY fotomeetrit, mille iga elektroonikahuviline võib ehitada näiteks valgusdioodist, fototakististist/dioodist ja digi-voltmeetrist. Pädevamad võivad ühendada selle mingi kontrolleri külge. Üks õpetus on siin.

_________________
54L kollaseid tigusid roheluses


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 06, 2008 07:18 
Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2005 04:43
Postitusi: 1165
Pildid: 6
Asukoht: Kuressaare
Minu meelest on siin liiga palju pandud rõhku teooriale. Igale asjale saab ja tulebki läheneda pisut loomingulisemalt.

Näiteks kui skaalal on märgitud 0 - 10, kus 0 vastab valgele, ehk siis värvusetule ja 10 vastab mustale. siis on ju loogiline et 0 ja 10 vahele jääb hulganisti eristatavaid vahetoone, mille järgi hinnata ligilähedaseltki vahepealset tulemust. Siit tulenevalt ei saaks ju testi tulemus halli värvuse korral olla ainult 0 või 10. Pigem siiski 5. Nõus?


Aga eks seda teooriat ole ka kasulik teada. Siiski jääb kripeldama, paljud siis selle teooria ja laboritestidega tegelevad :?

_________________
240L, Molly'd, Neoonid, Rasboorad, Ludwigia Repens , Crypt. Wendtii 'Mi Oya', Anubia Barteri


Üles
 [ 18 postitust ]  1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

PHPBB Archiver