foorum.akvarist.ee

Akvaariumihuviliste kohtumispaik


Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]



 [ 37 postitust ]  Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 18, 2011 02:09 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 08, 2005 06:26
Postitusi: 3519
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Amigone kirjutas:
...Või ongi ainus võimalus neid muuta, vahetades eelmainitud kondekas suurema vastu? Mida täpsemalt selle konde vahetamine säästulambi ballasti töös muudab kui nii natuke tehnilisemalt rääkida?...


Kondeka vahetamine suurema mahtuvusega isendi vastu aitas minu katses lambi heledust suurendada aga mitte väga palju. 11W torule mõeldud ballast toitis 39W "tavalist" toru ikka veidi lahjalt.
Edasi tuleks proovida mõnda võimsamat doonorit (ballasti). Erinevus peaks olema kasutatud transsides ja minu meelest ka trafos. Täpsemalt ei tea.


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Apr 20, 2011 02:06 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Jaan 12, 2009 08:49
Postitusi: 194
Pildid: 2
Asukoht: Kohila
Igatahes sai siin mässatud ja proovitud. Minu tulemused on sellised, et selle kondeka vahetamisega silmnähtavat erinevust ei saavutanud. Minu 18W T8 torusid pani enamvähem sama heledalt kui magnetilise ballastiga, põlema 24W säästupirni elektroonika. Ka 20W säästulambi elektroonika pani silmaga vaadates sama heledalt põlema, kuigi fotokaga mõõtes tuli ühe nõksu võrra madalam tulemus (fikseeritud säriga tuli ava 6,3 asemel 5,6). Endal jäi lõpuks nelja toru toitma üks 24W ja kolm 20W ballasti. Seega toru nimiväärtusest väiksemat säästulambi ballasti ma küll ei soovitkas, vähemalt T8 torude puhul mitte.

20W Leelite lambi hinnaks espakist kliendiallahindlusega tuli 3.20€ ehk 50 eeku. Kusagil nii võimast lampi ma odavamalt ei näinud. 24W tuli juba 4.20€ ehk 65 eeku. Nelja toru peale tuli mul kokku 13.80€ VS 30€ või 44€ kui oleks poest ostnud(lülitatakse lampe kahes grupis).

PS kogu see heleduse mõõtmine oli mul suhteliselt subjektiivne nii et mingeid kindlaid järeldusi ei maksa teha.

Pilt
Kõik neli mahtusid ühte väiksesse karpi kokku, tänu kuumaliimile. Karbis nii kuumaks ei lähe, et kuumaliim lahti sulaks.

Pilt
Kaas tagantvaates, juhtmed tõmbasin hiljem kokku.

Pilt
Hetkel on reflektoriks teibiga kinnitatud foolium.

Pilt
Akvaarium on teist nädalat töös, loodetavasti saab ilma suuremate vetikapuhanguteta hakkama. Akva taha on veel vaja ära panna nn sinine taust mis varjaks juhtmed ja voolikud ära.

_________________
300l guraamid barbused corydorased ancistrused danio margaritatused sebra bootiad siiami vetikasööja
100l danio margaritatused otod corydoras pygmaeus bettad krevetid teod
10l danio margaritatused krevetid teod


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mai 20, 2011 07:28 
Bauhausis müüakse komplektseid lampe mille hinnaks on 5.50 kogu kupatus
Võimsust on 36W
Sealt noppisin välja väikse karbikese ja oligi süda rahul


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 21, 2011 12:59 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 08, 2005 02:27
Postitusi: 475
Asukoht: Pärnu
Säästulambi ballast toimib tavaliselt :

T5 + säästuka ballast = sama võimsus, milleks ballast loodud ja kus seni olnud

T8 + säästuka ballast = 1/3 vähem kui vaja, tähendab et 18w T8 tarvis tuleks leida 25-30w säästuka ballast.

kondensaatori vahetamine annab võimsust juurde päris märgatavalt.

ballasti trafo modifitseerimine "only for advaced users" peale seda kui sinine suits on ballastist lahkunud, ei ole ülejäänud osaga ka suurt midagi teha :) .

_________________
430L


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 21, 2011 10:41 
Need olidki T8 torudega


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 23, 2011 08:50 
Akvarist
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Jaan 12, 2009 08:49
Postitusi: 194
Pildid: 2
Asukoht: Kohila
Tänud käpikule info eest. T8 torude puhul selle kondeka vahetamine andis juurde ehk nõksu võrra (proovisin nii 47 kui ka 47 + 22 uF). Ainus märgatav erinevus ballastiga kus oli originaal konde(3,3 uF), oli see et lamp kustus aeglasemalt. Märgatav oli minu katses küll väga vale sõna lambi heleduse muutuse väljendamiseks.
Katsetasin T8 18W torusid siis magnetilise ballastiga mis oligi mõeldud selle toru jaoks ning 15W, 20W ja 24W säästuka ballastiga. 20W ballastidega sain panna kõrvuti kaks identset lampi modifitseeritud ja modifitseerimata ballastiga - digiseebiga mingit erinevust mõõta ei suutnud. Teistes katsetes oli kasutada üks elektrooniline ballast VS magnetiline ballast.

_________________
300l guraamid barbused corydorased ancistrused danio margaritatused sebra bootiad siiami vetikasööja
100l danio margaritatused otod corydoras pygmaeus bettad krevetid teod
10l danio margaritatused krevetid teod


Üles
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 23, 2011 10:52 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 08, 2005 06:26
Postitusi: 3519
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Asi on keskmises ja tippvõimsuses/pinges. Keskmine on see,mida silm/kõrv märkab/kuuleb. Või siis taimed kasutavad fotosünteesiks! Ja mida käsi tunneb, kui tegu soojendavate seadmetega.
Kui kujutame ette vooluvõrgu siinusekujulist pinget, siis tema keskväärtus on tipust märksa madalamal. (Täisperiood-) alaldi keerab siinuse negatiivsed pooled 0-joonest ülespoole ja saame 100 Hz sagedusega mummud tippväärtusega "juurikas 2 * 220V. Kuskil >308V tuleb kokku aga .. see ei toida. Oluline on just keskväärtus ehk meie võrgus 220V (nüüd 230V, elagu öiro!)
Kui lisame alaldile konde, hakkavad mummud meenutama pigem (üsna nüri) sae hambaid. Keskväärtuse joon aga tõuseb kõrgemale. Mummude põhjade ajal tarbime voolu kondest. See on nagu vihmavee tünn - lööme põhja augu ja saame ka seenevihma ajal alt piisava joa. Mida suurem tünn, seda ühtlasem juga. Konde mahtuvus ~tünni suurus.
BEmmi uutest kumidest pajatava loo kuulajad naudivad tümakat ka just võimendis olevate suurte kondede energiast. Aku, rääkimata generaatorist, ei ole iiagli nii pädev.

Muide, praktiline kasutusvõimalus ka: mingil ajal toodi palju seadmeid jänkistanist kus teadupärast kasutusel 120V elektrivõrk. Mida teha - meie võrku lülitades käiks kärakas ja asi tahe!
Aitab keskmise võimsuse vähendamine aga eeltakisti oleks meeletult kuum (sisuliselt teine kohvikeetja). Abiks on tavaline diood. Selline lahendus töötas päris mitmel veekeetjal edukalt. NB! Trikk EI SOBI mootoritele ja muundiga toiteseadmetele (kgu arvutustehnika) - kohe käib pauk!!!

Elektroonikaloengu lõpp.


Üles
 [ 37 postitust ]  Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

PHPBB Archiver