mx kirjutas:
Püüan selgitada miks selline mulje jäi.
Tsiteeri:
Kui keegi on meie poest ostnud asja, ....... või misiganes muul ajendil (nagu näiteks valesti tõlgitud või tõlgendatud kasutusjuhend), saab ta selle kindlasti ringi vahetada.
Mille vastu? Sest on väga vähe tõenäoline, et riiulil seisval samal tootel on korrektselt tõlgitud juhend (arvan, et kasutatakse koopiamasinat tõlgete paljundamisel). Muidugi võib siinkohal hakata heietama, et vastavalt mingitele seadustele tuleb asi remontida jne aga kas see on päris õige, et juhendi korrigeerimine vastavalt toote omadustele nimetada remondiks sest sellisel juhtudel saame teoreetiliselt minna täieliku absurdini välja.
Ning järgmisest lausest
Tsiteeri:
Raha tagasi saamiseks peaks olema viga üheselt müüjapoolne.
võib järeldada, et kui tagastan kauba vale / vigase juhendi tõlke tõttu siis see ei ole üheselt müüjapoolne viga.
Esimeses pooles kirjaldasin olukordi, mil klient saab
igal juhul kauba ringi vahetada ja ükskõik, mille vastu. Kui ostis toote, mis kodus järele mõeldes või mingi asjaolu selgudes tõesti ei sobi, oleme lasknud kliendil valida selle kauba asemel midagi muud, mida tal vaja on. Kui seadusest lähtuda, siis tahtsingi öelda, et anname seeläbi kliendile suuremad õigused, kui seadusega ette nähtud. Lähtume rohkem tervest mõistusest ja kui hea lõpptulemus ei kahjusta kummagi poole huve, ei näe mingit põhjust seadusepügalast näpuga järge ajada, kus ühe poole õigused lõppevad ja teise omad algavad. Püüame teha nii, et kõik oleks rahul.
Kui inimene ostab tänu valele tõlkele vale toote, siis ei hakka keegi loomulikult talle pakkuma kompensatsiooniks sama toodet õige tõlkega. Mis oleks sellise asja point?
Ei, ma ei väida, nagu vigane tõlge poleks müüjapoolne süü. Lihtsalt väga sageli näiteks püsikunded ei soovigi raha tagasi, kuna nad teevad niikuinii regulaarselt oste ja soovivad ise ebasobiva kauba millegi muu vastu vahetada.
Kui tõlkimisest edasi minna, siis oleme tagasi ostnud ka kaupa, mille kasutusjuhend on küll õige, kuid müüja on andnud ostu hetkel suuliselt vale informatsiooni.
_________________
kpl " Kalake"
Rocca al Mare Kaubanduskeskus
http://kalake.eeKiireloomulistes küsimustes ja kauba laoseisu saamiseks helistage palun poodi telefonil 6659255.
Tellimisinfo ja kauba tarneaja päringud esitada e-posti teel
irma@kalake.ee